OD Medica

OD Medica

de Simona Tivadar

Despre Simona Tivadar

Medic primar în diabet, boli de nutriție si metabolism. Adepta explicației științifice cu orice preț, cu amendamentul că dacă respecți toate regulile, pierzi toată distracția.

Heităr convins al vieții virtuale, care își calcă sistematic pe inimă de vreo doi ani, într-un razboi naiv și personal cu impostura medicală, vraci vegani și vârcolaci daco-plafarişti. Și care vă invită si pe voi să creșteți oastea celor care cred că “glumind putem spune orice, chiar și adevărul” – S. Freud.


Sfaturi

Postul în viziunea Simonei Tivadar: „Mâncaţi miercurea şi vinerea doar legume şi fructe, nu drăcuiţi în trafic şi veţi fi mai aproape de Rai”

Postul în viziunea Simonei Tivadar: „Mâncaţi miercurea şi vinerea doar legume şi fructe, nu drăcuiţi în trafic şi veţi fi mai aproape de Rai”

Postul înseamnă rugăciune, reculegere şi mâncare puţină. Simona Tivadar, medic primar diabet şi boli de nutriţie, consideră că dacă a ţine post înseamnă că mâncăm pateu vegetal, margarină şi tone de ulei, mai bine îi lăsăm pe alţii să o facă deoarece aceste mâncăruri sunt foarte nesănătoase şi nu ne aduc nici un beneficiu.

Ea îi sfătuieşte pe cei care nu pot să ţină postul decât dacă mănâncă margarină, soia, foietaj şi salate „înecate” în ulei, care mai mult îmbolnăvesc şi îngraşă, să-i lase pe alţii să-l ţină.

Eu  postesc fără carne. Mănânc aproape numai peşte, brânzeturi şi, din când în când, ouă. Iarna mănânc, uneori, vită, porc sau oaie, curăţând la micron grăsimea în exces. Cred că pateul vegetal, margarina, produsele «de post» fabricate «de casă», sunt copii pseudocomestibile ale tabloului lui Mendeleev, dubitabil igienice, iar foietajele, pateurile şi plăcintele vândute din abundenţă în patiserii în această perioadă înfundă coronarele, din cauza grăsimilor saturate, adică rele”, explică medicul Simona Tivadar.

Ea a mai spus că produsele din soia precum sniţelul, câtnaţii, chiftelele, crenvurştii, laptele sau brânza nu ne fac decât să fim cu conştiinţa curată că am ţinut post, în timp ce gândul nostru este tot la produsele animale. Iar ghiftuiala cu astfel de produse nu se potriveşte deloc cu ideea de post.

Plăcinte cu varză şi lobodă coapte în cuptorul de pâine, ulei de la «moara» satului, obţinut prin reală presare la rece, între pietre şi adaugat cu multă parcimonie în unele mâncăruri, dar doar în zilele cu dezlegare la untdelemn. Câteva fructe uscate sau nuci, mămăligă şi fasole, cartofi copţi cu salată de varză murată sau zeamă de varză, că v-am mai spus doar că bunicii mele şi babelor din sat le stătea gândul doar la antioxidanţi şi bifiduşi. Îmi amintesc şi că vorba de năduf sau dojană a bunicii era: «Bată-l binele», că era sau nu era post”, arată Simona Tivadar amintindu-şi de copilărie.

De aceea, sfatul ei, dacă vrem să ţinem post este să alegem mâncarea sănătoasă, făcută în casă, din produse care nu ne îmbolnăvesc şi nu ne îngraşă. Altfel, dacă aşa nu se poate, să îi lăsăm pe alţii să ţină post.

“Mâncaţi miercurea şi vinerea doar legume şi fructe, nu drăcuiţi în trafic şi veţi fi mai aproape de Rai. Altfel vă apropiaţi mai mult de bypass-ul coronarian sau veşnica pomenire, nu neapărat duioasă“, mai spune medicul.